Logo Turisme del Berguedà

[Tancar]

BTT

L'Estany

La ruta s’inicia al càmping Font Freda, a Castellar del Riu. Creuem la carretera i agafem al camí asfaltat en direcció al santuari de Corbera, des d’on seguim amunt fins al coll de l’Oreller. Des del coll, agafem la pista de l’esquerra en direcció a l’Estany, seguint l’itinerari senyalitzat com a GR 107 (Camí dels Bons Homes) cap a la Creu de Noucomes i la Baga de Nou Comes. Just abans d’arribar al grau de Peguera el camí tomba bruscament cap a la dreta per endinsar-se cap a la baga de les Nou Comes i començar a baixar cap a la Casanova de les Garrigues. Uns metres més endavant, abans de creuar el torrent de l’Estany abandonem les marques del GR 107 per anar a desembocar a la pista forestal que puja cap a la Figuerassa. Cal seguir aquesta pista per la dreta, amunt i no deixar-la fins al cim.

Un cop a dalt del serrat de la Figueressa, començarem a carenejar fins a retrobar el coll de l’Oreller a partir d’on desferem el camí que hem fet a l’anada fins a tornar al punt de partida.

Si volem escurçar la ruta uns 6 Km, podem iniciar l’itinerari al santuari de Corbera.

• Fitxa tècnica

• Població: Castellar del Riu

• Punt d'inici: càmping Font Freda, a Castellar del Riu.

• Punt de final: càmping Font Freda, a Castellar del Riu.

• Distància (km): 23,5 km.

• Temps aproximat: 4 hores.

• Desnivell acumulat: 1.600 m.

• Senyalització: NO ESTÀ SENYALITZADA. Puntualment es poden trobar antigues plaques rectangulars de la ruta 6 que formava part del centre BTT del Berguedà

• Per organitzar-te

• Cartografia: Rasos de Peguera 1:25.000. Editorial Alpina Berga 1:25.000. Institut Cartogràfic de Catalunya El Berguedà 1:50.000. Institut Cartogràfic de Catalunya

• Serveis inclosos: Per a altres serveis dintre del municipi, consulteu l’apartat serveis turístics

• Més informació

• Bibliografia: Catalunya Romànica, volum XII, El Berguedà

Documents i enllaços

També et pot interessar

Fes-te amic del Berguedà!